Mio Moov 200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov 200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Elze Elzes 28-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov 200

Vooruit, laat ik dan toch ook een positief geluid laten horen over de Mio Moov 200.
a. klein maar handig
b. heeft een klein maar stevig bevestigingsbeugel waardoor het apparaat echt goed vastzit
c. geluid? meer dan prima (tenzij je de autoradio op geluidssterkte 10 zet, maar dan wordt alles overstemd)
d. beeld? uitstekend. Heb andere devices gezien bij fel zon maar da's ook turen (TIP Let meer op het geluid dan onder het rijden naar het display te kijken, wel zo veilig)
e. updates? Prima. De laatste wijzigingen die ik bij de stad Groningen ken staan er prima op
f. het doet gewoon wat het moet doen zonder verdere poespas nl je van A naar B te geleiden. Wil je meer? Koop dan een ander apparaat, maar let eerst én vooral op wat je eigen wensen/eisen zijn, en lees dan vervolgens de specificaties van de diverse devices. Dat voorkomt teleurstelling.
Samengevat: ben dik tevreden.

Dirkie 26-07-2009

Ik ben helemaal NIET tevreden over dit toestel :

Na 2 Tom Tom's toch maar eens een Mio aangeschaft. Toestel ziet er goed uit en promotie met kaarten Europa en enkele accesoires gaven de doorslag.

Doch heb ik er echt spijt van. tov een Tomtom is een bijna waardeloos. Gebruiksgemak is gewoon ZIELIG. PC applicatie is nog erger. Op een 64bit systeem kan je het vergeten. Dan maar op mn oude XP machine, niets dan ellende.
NAvigeren zelfs is ok, behalve het erg schokkende beeld. Geluidsniveau en stemmen is ondermaats.
De weergave op het scherm is ondermaats. Bij het minste zonlicht moet je vertrouwen op de hakkelige stem instructies.

Heb het toestel weer te koop aangeboden en ben onmiddellijk een TomTom gaan kopen.

Zonde van het geld !!!

Der Fliw 10-04-2009
Geschreven voor: Mio Moov 200

Ben er erg tevreden over! Hoewel ik de VAT nog nooit heb gehaald, terwijl ik toch wel stevig doorrijd..
Gebruiksvriendelijk apparaat, alleen het toevoegen van ieuwe favorieten is niet echt snel te doen. GPS is prima, hoewel de MIO soms denkt dat je op een ventweg naast de weg rijdt waar je daadwerkelijk op rijdt... Dan hoor je op de snelweg ineens dat je een U-bocht moet maken...
Wellicht ligt dit aan de kalibratie van de GPS?
Verder zijn de namen van de POI's niet altijd gemakkelijk te vinden. Soms is een Albert Heijn vermeld als Albert Heijn, Leiden, en soms als Albert Heijn, 5 Meiplein Leiden. En probeer eens een geldautomaat te vinden die het dichtst in de buurt ligt... Da's niet altijd gemakkelijk!!
Maar al met al was ik er wel blij mee, tot hij vorige week uit mijn auto is gestolen. Het is blijkbaar een gewild apparaat!!
Het apparaat meldt dat je moet afslaan bij de afrit zelf, dus niet bij de voorsorteerstrook. Dit zou verbeterd kunnen worden. De Mio geeft aan hoeveel kilometers je nog moet rijden op bepaalde wegen terwijl je er op rijdt. Dit kan handig zijn. De frequentie ervan van nog best mee. Ik ken de Mio C620, die meldt bij iedere afrit wel 6 of 7 keer dat je de afrit moet nemen...
Eindconclusie, Topapparaatje, zeker voor die prijs en de gratis update. Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes die hersteld zouden kunnen worden qua kaart en gebruikersgemak.

Bobbob 17-01-2009
Geschreven voor: Mio Moov 200

inmiddels 5 maanden in bezit, waarvan 1 maand ter reparatie; aanvankelijk was ik redelijk tevreden totdat het apparaat niets meer deed; is reeds een maand in behandeling en de winkel had geen oplossing; ik neig een tweede toestel aan te schaffen vanwege het gemis (ben er dus al wel aan verslaafd geraakt)Tip: bewaar altijd je aankoopbon!

miel95 16-11-2008

Hallo,

Ik heb zinds gisteren de mio moov 200 in mijn bezit en ben er erg enthousiast over!
Ik heb meteen een proefrit gemaakt en hij navigeerde geweldig. Het was snel,duidelijk maar vooral snel met die nieuwe gpsontvanger!
De interface (software) die er op staat is snel en goed te bedienen via touchcreen.
Wat ik ook een erg prettig idee vond is dat je 1 gratis kaartupdate krijgt t.w.v 80 euro,deze mag ik in 2009 inschakelen. Zoa kom ik dus niet met ´´oude´´ kaarten te zitten!

als je het mij vraagt een TOP product!

Foxol 25-10-2008
Geschreven voor: Mio Moov 200

Ik heb dit apparaat nu 3 maanden in mijn bezit wat neerkomt op 3 weken daadwerkelijk gebruik en 9 weken reparatie.
De service is erg slecht het duurt 3 tot 4 weken voordat een reparatie is voltooid. Na de eerste reparatie viel het display nog steeds uit en kreeg ik een wit scherm (of wit scherm met blauwe verticale balken). Ik ben nu in afwachting van de twee reparatie maar dit is de laatste keer dat ik van dit merk een naviagtiesysteem koop!!!

chris-70 05-07-2008
Geschreven voor: Mio Moov 200

Heb de mio 200 , een paar dagen in huis.
Als vervanger van mijn tomtom 700.
kort gezegd, een top apparaat die Mio.
Klein, snel met navigeren.
Geen lange wachttijd met het zoeken naar satelieten.
Geen snufjes die je toch niet gebruikt.
Gewoon een degelijke navigatie , niets meer en niets minder.
Kortom een topper en zeker voor dat geld.

anc 22-06-2008
Geschreven voor: Mio Moov 200

Mooi compact en licht apparaatje voor een hele schappelijke prijs met 2008 kaarten. De bediening en navigatie zijn prima op orde, en de unit werkt direct vanuit de doos. Satelliet fix is overigens erg snel.

Echter Miowegwijsmiep is nog niet af. Er komt her en der nog wat engels voor (bvb bij POI) en de updates voor de 1 jaar gratis speedcam werken nog niet. Verder is de hele mio update en miomore software nogal warrig, er zit niet veel consistentie in, en er worden van allerlei niet relevante updates (voor andere toestellen) getoond.

Tijdens navigeren lijkt op het eerste gezicht het meeste wel op orde, maar ook hier is weer inconsistenties te vinden. Meestal is een afslag op de autoweg rechtsaf, maar soms heeft ze het over rechts voorsorteren. Verder zou het aantal aanwijzingen minder kunnen en duidelijker. bvb op de rotonde eerste afslag niet melden als dit gewoon rechtdoor is. Ook iedere 10 km melden dat je nog xkm rechtdoor moet rijden vindt ik overbodig. Misschien nogal persoonlijk maar dat is wat ik er van vind.

Het aanraakscherm werkt prima, en is in zonlicht redelijk afleesbaar. De MIO is netjes afgewerkt, zowel het apparaat als de houder voelen degelijk aan. Jammer dat de 200 niet dezelfde voet heeft als de 300 serie waar het snoer van de lader in verwerkt zit, maar dat is een klein punt. Jammer is dat op de 300 serie de TMC antenne weer niet in de voet verwerkt zit zoals bij viamichelin. De 200 heeft trouwens geen mogelijkheid voor TMC antenne, er zit hiervoor geen stekker aansluiting op.

Ik ben niet bekend met apparaten van de concurrentie, die zullen getwijfeld ook zo hun kleine problemen hebben. In ieder geval ben ik tot nu toe blij met het apparaat. Voor de prijs is het een uitstekende aankoop.

Pomoek 20-05-2008
Geschreven voor: Mio Moov 200

Een paar weken in bezit. Gekocht voor een prijs waar ik 'm niet voor kon laten liggen. Het is een basic apparaat, maar supersnel, goed hoorbare aanwijzingen en lekker klein en handzaam.
Voordelen: De prijs, de looks, de snelheid, het geluid en het formaat;
Nadelen: Scherm is klein, beperkte mogelijkheden (dit laatste vind ik niet zo'n probleem, ik heb geen behoefte aan een mp3-speler die niet over mijn auto-boxen gaat).